Azaila será un lugar ibero por un diya

Actos de toda mena en a VII Chornada ibera

Taller de ceramica

Taller de ceramica

Azaila, lugar a poco más de 30 minutos de Zaragoza, ye en istos diyas parando a celebración o diya 24 de setiembre d’a VII chornada ibera Sedeiske. En as suyas seis edicions anteriors mas de 1000 visitants bi fuoron a pasar o diya y participoron en as diferents actividatz y tallers. Ista anyada s’aspera superar ixa cifra. Sedesiken, posible nombre d’a ciudat que bi habió en o Cabezo d’Alcalá, s’ha convertiu en una fita obligada en o mes de setiembre, tanto t’os intresaus en a cultura ibera, como ta qui quieren pasar un diya diferent.

Por sietena anyada, o 24 de septiembre, Azaila celebra a Chornada ibera Sedeisken , diya que os habitadors suyos visten as suyas tunicas y sagums y esdevienen iberos, reyalizando mientres toda a chornada, recreyación historica, actividatz, tallers, y charradas ta fer conoixer a cultura y costumbres iberos con que a población tien una funda identificación, a traviés d’o importantismo chacimiento d’o Cabezo d’Alcalá. Con ista programación , l’Asociación Cultural Sedeisken, responsable d’a organización, preba de que ista chornada faiga honra ta fer conoixer un poquet más a cultura ibera que tan poco en sabemos, por lo que treballa de conchunta con arqueologos que verifican a valor historica d’as actividatz, os productos que se venden en o mercau y a resta d’a programación.

A chornada tendrá un amplo programa que prencipiará a las 10 d’o maitín con l’enguero d’o puesto d’información y d’o mercau formau por varios puestos con diferents productos con que se podría haber comerciau en o lugar. Antimás se i podrá asistir a treballos de forcha, cestería, fabricación de canyizos, fustería y fabriación de ceramica.

A las 11:30 D. Miguel Beltrán Lloris, Director d’o museu provincial de Zaragoza, ufrirá una intresant charrada sobre “Azaila en o sieglo XXI”. Dimpués se ferá un homenache a D. Miguel Beltrán  a on se reconoixerá a suya dedicación a l’estudio y espardidura d’a cultura ibera. Tamién se le i entregará a escultura conmemorativa reyalizada por l’artista zaragozano David Castillo.

Mientres tot o diya se ferán visitas guidadas dende o Centro de Interpretación a lo Cabezo d’Alcalá. Ta ixo se meterá un autobús de baldes que ferá viaches dica lo chacimiento. En visitando o poblau podremos viyer-ie a belybs d’os suyos habitadors fendo fainas cutianas, como moler, o comercio, o teixer, a ceramica, a fusta u la paranza de pan. Tot a cargo d’a colla de recreyación historica Ositanos.

Se i contará con a visita d’atras tribus venidas de tierra de luen como los Coniscos, en guerra con os romans en as “Guerras Cantabras”. Tamién mientres tot lo diya bi habrá chinetz iberos, que yeran admiraus por l’exercito roman. A catrinalla podrá gronxiar-se con os diferents tallers, a on que podrán fer obchetos que os iberos feban servir en a suya vida cutiana. De meyodiyas d’ufrirá una chenta ibera y de tardis, o club de Tiro con Arco de Azaila amostrará a fer servir l’arco y as flechas.

O zaguer acto d’a chornadas será una representación teyatral que ferán Quintus Teatra. Ista anyada ferán un ritual de devotio a lo chefe d’un choven guerrer ibero. Antimás bi habrá una ripa de sospresas no anunciadas en o programa

la elaboración del pan y será el grupo de recreación histórica Ositanos el encargado de mostrárnoslo. Contaremos con visitantes de otras tribus procedentes de tierras lejanas como los Coniscos, en guerra con los romanos en las “Guerras Cántabras” También durante todo el día nos visitarán varios jinetes íberos, los cuales eran admirados por el ejército romano por su pericia y valentía. El público infantil podrá disfrutar de los diferentes talleres como el de cerámica, en el que podrán divertirse fabricando objetos que los íberos utilizaban en su vida diaria. Al medio día, como ya es costumbre, se ofrecerá una comida como la que pudieron disfrutar nuestros antepasados. Por la tarde el Club de Tiro con Arco de Azaila se encargará de enseñarnos y hacernos sentir cazadores íberos por un momento y nos permitirá probar nuestra puntería con el arco y las flechas. Para finalizar la jornada podremos asistir, también gratuitamente como el resto de los actos, a la representación teatral a cargo de QUINTUS TEATRAE. Este año asistiremos al ritual de devotio al jefe de un joven guerrero íbero. Habrá sorpresas durante toda la jornada, con diferentes representaciones no anunciadas en esta programación, así que habrá que estar atento a la megafonía.

2 Rispuestas a Azaila será un lugar ibero por un diya

  1. El único medio que ha sacado a mi pueblo. Os llevo siguiendo unos varios dias, una excelente idea tener un diario en l´aragones. Yo todavia no me atrevo a escribir, estoy aprendiendo fabla. Por la oficialidad del aragonés en todo Aragón, por nuestra lengua oficial, por una lengua no politizada. Entalto Aragón.

    • David Castillo

      Batallador, Ixo no ye reyal d’o tot, en atros periodicos y meyos de comunicación tambien ha saliu. Antis de a chornada saliu en radios y atros meyos. ixo si, os grans “Mas medias” d’aragon no han feito muito caso.

      Salud dende Azaila

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Connect with Facebook

Arredol s'alza o dreito de moderar os comentarios que no rispeten os dreitos y libertatz fundamentals. Arredol no ye risponsable, en garra caso, d'as opinions feitas en os comentarios por os lectors.