Jesús Pueyo Maisterra, in memoriam

Jesús Pueyo fació una intensa lagor ta recuperar d'a memoria d'os asasinaus por o faixismo en a Guerra Civil espanyola y o franquismo

Jesús Pueyo

Jesús Pueyo

Una mica después d’a media nueit de hue, 5 de chinero, ha muerto Jesús Pueyo Maisterra, naixito d’Uncastiello fa 90 anyadas. Fácil que muitos de vusatros no n’haigatz sentiu charrar, pero una parte important d’a suya familia ye desapareixita dende 1936 y fan parte d’os 144 uncastiellers asasinatos en estar esfensors d’a Republica, d’a Libertat y d’a Chusticia, como diz a placa d’homenache que se debantó en o cementerio d’Uncastiello o 23 de chulio de 2010 en a suya honor. En ixe acto estió present en un puesto d’honor l’amigo Chesús, qui dende 1936 heba estato un luitador constant ta saber a lo menos a on se trobaban os restos d’a suya familia.

Exiliau en rematar a Guerra Civil, Jesús fació a suya vida en Francia, encara que dende 1977 escomencipió una campanya ta tener conoixencia d’o puesto a on se troban os cuerpos d’os suyos familiars y d’a resta d’uncastiellers asasinatos. Cartas ninviatas a las mas altas institucions d’o estato espanyol, encluyendo-ie o rei d’Espanya, denuncias en os tribunals, peticions a partitos politicos…. Tot ha estau sin resultaus. Nomás s’ha debantau (y ixo ya ye prou important y conseqüencia directa d’a suya labor) un monolito en homenache a os asasinatos d’Uncastiello y de lugars amanatos que i fuoron asasinatos.

Jesús ye un eixemplo ta totz nusatros no nomás que por os suyos anyos de luita so que tamién en estar uno d’os zaguers supervivients d’ixos tiempos convulsos d’os que ell podeba charrar en primera persona. Ta yo ha estau un privilechio d’haber-lo conoixiu y un orgüello de poder decir que yera o mío amigo. Va por tu, Jesús, y por o padrino de mi mai, Florencio Berdor Gamboa, que se troba fácil que en o mesmo puesto que a tuya familia. Podetz trovar mas informacions sobre ell, encluyendo-ie as suyas Memorias en .pdf, en a suya web:http://jesus.pueyo.pagesperso-orange.fr/ Antiparte, a suya cuenta en Facebook ye: http://es-la.facebook.com/people/Jes%C3%BAs-Pueyo-Maisterra/1595046535

Fuent: http://manueltrujilloberges.blogspot.com/

3 Rispuestas a Jesús Pueyo Maisterra, in memoriam

  1. Manuel, yo también tuve el privilegio de conocer a Jesús y a Ana en el homenaje de Uncastillo. Me apena que tantos años de lucha no tuvieran el final feliz de encontrar los restos de su padre y darles la digna sepultura que merecen pero sé que Ana y otros como ella seguirán esa lucha y puede que el día menos pensado tengamos la agradable sorpresa de que han sido hallados.
    Mientras, nos queda el orgullo y la satisfacción de haber conocido a una persona irrepetible.
    Daniel

  2. carlos y maruja

    nosotros tus sobrinos, siempre te recordaremos, como una persona luchadora y honesta, pero sobre todo hoy quiero dejar mi reconocimiento hacia ANA que durante estos años fue tu gran apoyo y tu compañera y gracias a ella tu fuerza para seguir tu lucha, gracias Ana por tu cariño mucho animo que te mereces lo mejor carlos y maruja

  3. maria jose y miguel angel

    Nosotros somos sobrinos de Jesus tuve el placer de conocerlo en persona hace algunos años desde entonces mantuvimos el contacto y ibamos a hendaya a verlo en el ultimo año ibamos todos los meses el se fue pero quedo su mujer Ana que creo que seguira luchando por lo que queria su chico mucho animo y suerte para todo lo que tengas que hacer siempre lo recordaremos.Ana animo se que cuesta superar esto pero ya sabes que cuentas con nosotros.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Connect with Facebook

Arredol s'alza o dreito de moderar os comentarios que no rispeten os dreitos y libertatz fundamentals. Arredol no ye risponsable, en garra caso, d'as opinions feitas en os comentarios por os lectors.