O PSOE preguntará a la D.Ch.A. por quan tornarán “os biens d’a Francha” t’Aragón

Acusa a lo Gubierno de no cumplir con a parola que dio en octobre de 2011 de que os biens tornarían en una anyada

Javier Sada, d'o PSOE (Foto: Cortes d'Aragón)

Javier Sada, d’o PSOE (Foto: Cortes d’Aragón)

O portavoz d’a Colla Parlamentaria Socialista, Javier Sada, ha lamentau que o Gubierno d’Aragón no cumpla a suya parola d’octobre de 2011 de que “os biens d’a Francha” tornarían en una anyada t’Aragón y ha presentau una pregunta t’a D.Ch.A. ta conoixer as chestions que ye fendo y a nueva calendata que crei que tendrá a tornada d’os biens.

Sada ha remerau que a presidenta  tenió en octobre de 2011 una reunión con o Nuncio Apostolico en Espanya, Renzo Fratini, y se i anunció que en un plazo d’entre nueu meses y una anyada os biens tornarían ta Balbastro-Monzón. Tamién i anunció que se trobaría con o president d’a Generalitat. “Manimenos ha pasau ya ixe tiempo y encara no sabemos ni brenca ni meya d’as chestions que ha feito, ni s’ha celebrau a trobada con o president Mas. Quan o PP yera en a oposición prometeban que a tornada d’os biens se fería d’urchencia si plegaban t’o Gubierno”, i adhibe.

O portavoz socialista ha afirmau que “hemos presentau una pregunta en as Cortes ta saber as razons de que se prolargue a tornada d’os biens y ta saber as chestions que ha feito o Gubierno y as nuevas calendatas que crei a D.Ch.A. que tornarán os biens. Sada ha indicau que a propiedat d’os biens ye d’as parroquias d’Aragón, “alavez cal que tornen ya“. Sada ha remerau a unanimidat que bi ha en o país cuanto a iste afer.

O conflicto de l’arte sacro d’as parroquias d’a diocesis de Balbastro-Monzón, remera o PSOE, “ye dende l’anyada 1998 quan o Nuncio Apostolico en Espanya, Lajos Jada, decretó que o patrimonio artistico que heba pasau en l’anyada 1995 t’a nueva diocesis de Balbastro-Monzón, se trobaba en Leida a titol de deposito.” Qui alavez yera o bispe de Leida, Ramón Malla, presentó o primer recurso contra a tornada d’os biens o 7 de chulio de 1998.

 

2 Rispuestas a O PSOE preguntará a la D.Ch.A. por quan tornarán “os biens d’a Francha” t’Aragón

  1. Soy de huesca, no conocí los pueblos de la franja de verdad hasta que no estuve 2 años viviendo en lérida. Nunca hemos hecho ni puñetero caso a lo que ocurria en esos púeblos hasta que hemos visto que nos podiamos meter con lo catalanes ¿No hay temas mas imprtanten en Aragón?

  2. Totalmente de acuerdo con Moreno,Creo que por un lado, hay que diferenciar, la franja perteneció al obispado de Lleida practicamente desde su creación y eso serán unos buenos 700 años. La Franja mantiene muchos vínculos, con la muy muy cercana población de Lleida. Los partidos políticos aragoneses salen a la calle a reclamar los bienes y muchos ciudadanos van tras ellos, yo sinceramente no entiendo como pueden, ir tras los mismos gestores que se dejaron perder Sigena cuando el senyor Puyol hablo con las monjitas para comprar todas las cositas, esos gestores son los mismos gestores que tienen un porcentaje muy alto de patrimonio, con un gran valor histórico, practicamente en ruina. Ya nos gustaría a la gente de la franja que se nos quisiera por TODAS nuestras cosas y no sólo para las que siren para sembrar odio con el vecino. Es obvio que las dos regiones andan con malas relaciones, pero desde luego que la poca diplomacia de la DGA deja mucho mucho que desear, tanto de los rojos como los azules, con las muestras de fuerza pública por los bienes de la franja para arengar a las masas lo único que han conseguido es entrabancar y complicar la vuelta del conjunto integro de Sijena, o las Portadas de El Tormillo y Berbegal.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Connect with Facebook

Arredol s'alza o dreito de moderar os comentarios que no rispeten os dreitos y libertatz fundamentals. Arredol no ye risponsable, en garra caso, d'as opinions feitas en os comentarios por os lectors.