PP y PAR preban de zarrar as Cortes quan se i debatan «afers conflictivos»

A decisión la prenería la Mesa d'as Cortes. A oposición ha amostrau un furo refús y creyen que aluenya a institución d'os ciudadans

Representants d'as mareas ciudadanas en As Cortes o pasau aviento (Foto: El ventano)

Representants d’as mareas ciudadanas en As Cortes o pasau aviento (Foto: El ventano)

Os dos partius que refirman o Gubierno d’Aragón, PP y PAR, quieren viedar a presencia de publico en os Plenos d’as Cortes d’Aragón a on que se vaiga a charrar de «afers conflictivos». Asinas lo facioron saber iste martes en rechistrar una esmienda t’o nuevo reglamento d’as Cortes a on que demandan que se prenga ixa mida. A mesa d’a cambra, presidida en ista lechislatura por Jose Ángel Biel (PAR), podrá viedar a lo publico l’acceso t’a tribuna quan «preveiga de traza suficient que en una determinada sesión d’o pleno puedan producir-se beluna d’as alteracions reguladas en o reglamento.»

As razons que se dan ta ista esmienda son privar de que tornen a viyer-se imachens como as que bi habió en bells plenos, quan bells ciudadans carranyaus interrumpioron con chilos u amostrando cartels bellas intervencions. En os zaguers tiempos os bombers, os miners u as mareas han protagonizau beluns d’istos episodios.

Dende a oposición, a critica no s’ha feito asperar. Dende IU han amostrau un refús total a la esmienda y creyen que o PP y o PAR quiere «meter entrepuces a la participación ciudadana». «No imos a permitir que l’autorización ta dentrar en a tribuna penda d’o que considere en cada inte a Mesa d’as Cortes», dició Adolfo Barrena, portavoz d’a colla parlamentaria de IU en as Cortes.

Barrena se pregunta a on quedan «ixas afirmacions» de José Ángel Biel a on que declaraba que «as Cortes serían puertas pataleras t’a participación ciudadana» y crei que a cambra «no puet estar una bombolla que no conoixca a realidat social y ciudadana y lo que cal fer ye facilitar a presencia d’a chent, que siga más fluyida y con menors restriccions».

CHA, en a mesma linia, ha calificau a esmienda de «censura y faltada» y ha acusau a o PP y o PAR de «querer convertir as Cortes en un bunker». «Ye simplament censura propia d’as dictaduras», ha afirmau o diputau Jose Luis Soro. Tamién ha criticau o hipotetico mecanismo ta videdar a dentrada «Agora be-te-me que por estar en a Mesa d’as Cortes se van a tener tamién poders ta endevinar si bi habrá incidents antis que no pasen» y, somarda, se pregunta si os portavoces de PP y PAR se creyen «que son en a cinta Minority Report», a on que os crimens se castigaban antis que no se fesen.

O nuevo reglamento d’as Cortes que se ye debatindo en ista lechislatura, recibió iste martes más de 200 esmiendas. D’ellas 44 son estadas presentadas de conchunta por PP y PAR, 71 por o PSOE, a formación politica que más i ha presentau, 70 por CHA y 24 por IU.

 

 

Una rispuesta a PP y PAR preban de zarrar as Cortes quan se i debatan «afers conflictivos»

  1. Pingback: PP y PAR preban de zarrar as Cortes quan se i debatan “afers conflictivos” | AraInfo | Achencia de Noticias d´Aragón

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Connect with Facebook

Arredol s'alza o dreito de moderar os comentarios que no rispeten os dreitos y libertatz fundamentals. Arredol no ye risponsable, en garra caso, d'as opinions feitas en os comentarios por os lectors.