Quasi 900 personas estudioron aragonés iste curso

Se torna a publicar o Mapa de l'amostranza de l'aragonés. En l'amostranza reglada bi ha habiu 80 alumnos más.

Mapa de l'amostranza de l'aragones

Mapa de l’amostranza de l’aragones

Igual como l’anyo pasau, en rematar o curso lectivo, s’ha publicau en o perfil de Facebook L’aragonés en Plana Uesca o Mapa de l’amostranza de l’aragonés, a on que se replegan os datos de totz os cursos d’aragonés feitos estianyo, tanto de formación reglada como no reglada. O mapa lo ha elaborau Chesús Agustín, replegando os datos de as diferents asociacions que fan clases y os datos proporcionaus por Fernando Romanos de l’amostranza en os centros publicos de l’Alto Aragón.

O numer total d’alumnos y alumnas ha puyau respecto a lo curso pasau, gracias a l’amostranza publica. Contina estable o numer d’alumnos en a formación no reglada, quedando-se en 412 y no variando guaire dende o curso pasau por localidatz. En iste curso siete asociacions han feito clases en Zaragoza y antimás se’n han impartiu tamién en Monzón, Buera, Balbastro, Andorra, Calatayu, Uesca, Samianigo, Chaca, Ansó, Canfranc, L’Aínsa, Exeya, Pinsoro, Lituenigo, Biscarrués, Quart de la Uerva, Calamocha, Mont-Reyal y Utevo. Difuera d’Aragón, tamién s’han feito clases en Barcelona, impartidas por o Centro aragonés de Barcelona.

A on que sí que bi ha un incremento important d’o numer d’alumnos ye en l’amostranza reglada, en os centros de l’Alto Aragón. D’os 387 ninos y ninas que se i heban matriculau l’anyo pasau, o numer ha creixiu dica os 463 en os centros de A Espunya, Benás, Bielsa, Biescas, Candarenas, Castilló de Sos, Chacha, Chistén, L’Aínsa, Las Pauls, Pandicosa, Plan, Sallent de Galligo, Sant Chuan de Plan, Saraviello, Sarllé, Saúnc, Senegüé, Tramacastiella de Tena, Echo y Ansó.

10 Rispuestas a Quasi 900 personas estudioron aragonés iste curso

  1. Los numeros de la enseñanza reglada están manipulados. En Echo abandonaron las clases la inmensa mayoría de los niños inscritos tras los desencuentros que se produjeron por el planteamiento del área.

  2. Pingback: Quasi 900 personas estudioron aragonés iste curso » AraInfo

  3. Todo lo contrario. Se lanzó un sondeo en septiembre y otro antes del comienzo de las clases en noviembre. De uno a otro había cambiado el número de alumnos sin conocer el planteamiento del Área. En Echo hay una oferta muy amplia de extraescolares y a pesar de ello han asistido a clase una amplia mayoría a partir de noviembre. Es de desear que comiencen las clases en septiembre al inicio del curso académico.

  4. Pingback: Quasi 900 personas estudioron aragonés iste curso » AraInfo | La Franja

  5. Sigue con los sondeos, sigue. Yo hablo de cifras reales a mitad de curso, no de cifras manipuladas y sueños de lenguas estandarizadas que no existen… 😉

  6. Antonio, si no existe, ¿por qué te preocupas tanto?
    ¿No es una contradicción por tu parte, no será que estás dormido?
    Despierta, hombre, y mira a tu alrededor.
    La lengua aragonesa está aquí desde antes de que se inventaran los sondeos. Nos corresponde a todos conservarla, disfrutarla y respetarla.
    No desprecies lo que ignoras.

  7. Soy hablante materno, y conozco toda la mierda que hay por detrás desde hace años. Lo que menos interesa es conservarlo, y actualmente sólo queda la guerra de egos entre los cuatro que creen que han descubierto el aragonés y que lo van a salvar. Por supuesto, siendo ellos los que cobran por salvar una lengua que no es propiedad suya.

    • miquel anchel tello

      antonio, pos si yes fablant materno d´aragones que me sio de cuala variant escribe en aragones e asinas totz goyos.

  8. Joder, cómo se parecen as merdas en Aragón y en Asturias… Aquí tamén temos esos discursos de “é un invento”, “el meu bolo nun lo dicía asina”…

    Ánimo, el voso trabayo fae que el aragonés y el catalán de La Franja señan llinguas vivas.

    Enalto a luenga!

  9. FERNANDO RIVAS Y TOBEÑA

    Yo escribiré en ribagorzán que é el dialecto de mi mare y de los mios yayos, pa que no mos corrichan la chen d’Echo.
    Solo dir que mos tenim que apoyar no criticar-mos, y que tenim que conseguir un standard de llengua encara que cadagún charre la suya modalidá y asinas mos entendrem sin guaire esfuerzo una mesma llengua uno de Capella como yo, y uno d’Ansó.(separaus per más de 200 km)
    Entalto Aragón

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Connect with Facebook

Arredol s'alza o dreito de moderar os comentarios que no rispeten os dreitos y libertatz fundamentals. Arredol no ye risponsable, en garra caso, d'as opinions feitas en os comentarios por os lectors.