Quasi 900 personas han firmau o manifiesto Por l’Aragonés.

Se i demanda una "politica adequada, sensata y de consenso."

mA  primers d’a semana pasada se publicó un manifiesto “Por l’aragonés” en a web porlaragones.wordpress.com, demandando a la recient creada Dirección Cheneral de Politica Lingüistica que desenrollase una politica basada en o respeto a la luenga viva, a os parladors nativos y a la diversidat de sensibilidatz que se i dan, empentando una politica lingüistica adequada, sensata y de consenso.

O manifiesto naixió dende a sociedat civil (con mas d’una centena de firmants inicials a titol individual), a los quals s’ha sumau muitas mas personas que han manifestau o suyo refirme a traviés d’o formulario que se puede trobar en a web.  Hue, nomás 10 días dimpués d’a suya publicación, quasi 900 personas emparan ista iniciativa, un numbro important si se considera o reduciu d’a comunidat de parladors d’aragonés.  As firmas tamién debuixan, seguntes os promotors, un mapa prou fidel d’a realidat d’a luenga, dende os parladors nativos dica os que l’han adquiriu voluntariament, tanto personas comprometidas en o treballo por a luenga como simples usuarios.   De feito -indican- a conscienciación d’os parladors nativos, que son os que millor pueden guarenciar a suya pervivencia, ye una d’as fayenas mas importants que abordar considerando que a transmisión cheneracional ye a pocas de trencar-se de tot.

Debant d’a imminent elección d’a persona que prendrá a responsabilidat d’a Dirección Cheneral de Politica Lingüistica, os promotors quieren resaltar a relevancia d’o manifiesto como compromís d’acción y consenso por parte de qui asumirá tant dificil fayena.  Tamién animan a la sociedat aragonesa a entender y asumir ixos principios como parte d’un prochecto d’Aragón que dende agora comprenda tamién ista parte d’a nuestra cultura y patrimonio.

9 Rispuestas a Quasi 900 personas han firmau o manifiesto Por l’Aragonés.

  1. Si no queremos que la gente de la vecina autonomía de Aragón oriental
    nos invadan con sus caprichosas insinuaciones de que según ellos Cataluña esta llegando hasta Huesca diciendo que se habla catalán sabiendo que es mentira lo digo porque por suerte en Graus el odio es tal que aunque no se diga esta palpable me fijo sobre todo en Benabarre pueblo que por circunstancias especiales por donde pasa desde hace bastantes años la nacional que saliendo de Alfarás hasta Pont de Suert suben miles y miles de personas de Cataluña e incluso han puesto sus negocios han sabido imponerse a los nativos del pueblo para incluso cambiar el nombre del pueblo Y llamarlo Benabarri increíble como muchas personas por dinero se dejan prostituir y dejar que los demás sabiendo como son estas personas yo siempre he pensado que son como las termitas van poco a poco minando la buena fe de las gentes hasta que terminan imponiéndose después ya no tienen remedio, me queda lo último de este tema aunque los hay en cantidades resulta que los alumnos que quieren estudiar el bachillerato tienen que ir a Gruas al instituto y la gente de Benabarre dicen que no porque allí sólo se habla en Castellano y ellos quieren que se comparta en las dos lenguas o sea Catalán y Castellano cuando se sabe que en Aragón no se contempla otras lenguas que no sea el Aragonés y Castellano, por lo tanto lo primero lo nuestro y si quieren estudiar en Catalán deben saber donde ir.
    EN ARAGÓN SIEMPRE EN ARAGONES Y CASTELLANO Y SI HAY PREFERENCIA POR OTRA QUE SEA EL INGLES LENGUA UNIVERSAL DEL MUNDO.

  2. Pingback: Quasi 900 personas han firmau o manifiesto ‘Por l’Aragonés’ ⋆ Noticias de hoy

  3. Profes, ye suficientment conoixiu que dende a Generalitat catalana, y a l’amparo d’a mentira d’os “Paisos Catalans” y d’a suposada presencia d’a luenga catalana en Aragón, se fomenta a conquiesta de territorio que comenta Grausino.

    Iste fenomeno, imposau inicialment por partius politicos, encara que profes tamién institucionalment y por meyo de subvenciones publicas a suposadas entidatz civils neutrals (Ómnium Cultural, ANC y un largo etcetera) y por l’actividat d’a Caverna mediatica catalana (Tv3, Avui, y en cheneral toda a prensa de Catalunya) asinas como por l’amostranza oficial, consiste en vomecar incesantment que a luenga catalana ye menazada no solament en Catalunya sino tamién en Valencia (toda, encara que no s’haiga charrau nunca o valenciano en a metat d’ella), en Balears, en Aragón encara que se charre aragonés, igual tiene, ye catalán u se charre o que sía tamién, y agora tamién caminan por Murcia. En fin, gracias a istes cheógrafos, lingüistas, periodistas de manual y gurús varios, m’enteré fa anyos que, por eixemplo, a mía güela yera catalana y no de Sobrarbe.

    O fenomeno colonizador ye, en gran parte, habiu de no solament a o suyo fomento dende a politica expansionista, sino tamién a o complexo d’o “charnego” que deseya estar mas catalán que dengún, estando solament o fillo d’un emigrante, quan no o mesmo emigrante. Ya se sabe, no i hai dengún mas fanatico que o converso. Ista ye la base real d’o fenomeno de l’independentismo (lechitimo siempre que sía en casa d’un) chunto a o bombardeo incesant d’os meyos d’intoxicación.

    En qualsiquier caso a emigración de colonizadores y pedricadors volkish constituye una menaza muito mas seria d’o que pareixe, y si dica fa poco CIU y ERC se presentaban en Aragón con toda a desfachatez, por cierto mercando tamién a exsociatas locals, agora espanto me da o que preparan.

    En fin, chito de menos en Aragón un partiu nacionalista de verdat que de guerra a os invasors y a os cateto-espanyols.

    Pero igual que o nuestro solo y verdadero idioma, l’aragonés, marcha camín d’os polvorientos caxons d’a historia, se va tamién o nuestro país. Asinas quan a metat d’Aragón sía entregada a Catalunya, d’alcuerdo con as suyas “chustas y exclusivas reivindicacions” (ells dicen qui ye nación y quí no, que ye idioma y que no) y a resta pase a denominar Ebroregión, chunto a la Rioja, ta mayor gloria d’Isabel a catolica, Felipe V, Franco y Felipe, o soneo d’os exfranquistas que veyoron a luz en Montserrat; l’Abad Escarré y Jordi Pujol, entre atros, d’alumbrar una nación nordica en o Mediterranio, s’habrá feito realidat.

    Nunca se veyó bella cosa tant perversa, como o que ye pasando, en os sieglos d’historia d’a Corona d’Aragón (ista sí que existió).

    Toca reaccionar u morir. Ta yo, dica que exista una politica aragonesa real, una policía propia, y l’aragonés no sía oficial en Aragón, empecipiando progresivament por ciudatz y arias an subsiste y tamién en toda a zona oriental, brenca que fer. Un país, an o rumano y l’arabe son muito mas importants numericament charrando y son millor tractaus que l’idioma propio, no tiene futuro.

    Como dicen en a Fresneda “os catalans (catalanistas) a Catalunya”.

  4. “Pero igual que o nuestro solo y verdadero idioma, l’aragonés, marcha camín d’os polvorientos caxons d’a historia, se va tamién o nuestro país. Asinas quan a metat d’Aragón sía entregada a Catalunya, d’alcuerdo con as suyas “chustas y exclusivas reivindicacions” (ells dicen qui ye nación y quí no, que ye idioma y que no) y a resta pase a denominar Ebroregión, chunto a la Rioja, ta mayor gloria d’Isabel a catolica, Felipe V, Franco y Felipe, o soneo d’os exfranquistas que veyoron a luz en Montserrat; l’Abad Escarré y Jordi Pujol, entre atros, d’alumbrar una nación nordica en o Mediterranio, s’habrá feito realidat”.
    De ande has tret aquesto? que fumabas?

  5. Creo que los comentarios anteriores mezclan la politica con la firologia y la historia y creo que se tendrían que seprarar.

    Sobre política cada uno puede pensar lo que quiera, como no puede ser de otra manera.

    A nivel histórico el castellano ha ido sustituyendo progresivamente al Catalán y al Araganés (este último hasta hacerlo desaparecer como lengua viva) en zonas dosde se hablaba hasta mediados del siglo XX.

    A nivel firológico lo que se habla en la zona oriental de Aragón es Catalán. De hecho oir hablar en “Fragratino” tiene muy pocas diferencias con el catalán hablado el Lérida. Esto último lo dicen las univesrsidad de Zaragoza, pero también mi senstido común
    que habiendo aprendido ha hablar Catalán de mayor, cuando emigré desde Huesca, se ha sentado en un bar en Fraga y a puesto el odido, se ha sentado en un bar en Lérida y a puesto el oido…

  6. donde pone odio queria decir oido

  7. Ni l’Aragonès es encara oficial a l’Aragó i el problema son els catalans?

  8. El aragones no es ni oficial en Aragon y el problema son los catalanes… lo que hay que leer!

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Connect with Facebook

Arredol s'alza o dreito de moderar os comentarios que no rispeten os dreitos y libertatz fundamentals. Arredol no ye risponsable, en garra caso, d'as opinions feitas en os comentarios por os lectors.